۶مرداد؛آخرین مهلت نام نویسی در شانزدهمین جشنواره قرآنی«مدهامتان»| نکا در صدر ثبت نامی های مدهامتان قرار دارد
۶مرداد؛آخرین مهلت نام نویسی در شانزدهمین جشنواره قرآنی«مدهامتان»| نکا در صدر ثبت نامی های مدهامتان قرار دارد

۶مرداد؛آخرین مهلت نام نویسی در شانزدهمین جشنواره قرآنی«مدهامتان»| نکا در صدر ثبت نامی های مدهامتان قرار دارد

نعمتی با بیان اینکه تاکنون ۳۰۹ نفر از اعضای کانون های مساجد مازندران در شانزدهمین جشنواره قرآنی«مدهامتان» ثبت نام کردند، گفت: اعضای کانون های فرهنگی هنری شهرستان نکا شرق استان مازندران بخش اعظم شرکت کنندگان این دوره از جشنواره را تشکیل می دهند.
شناسه خبر : 1279998 تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۹:۳۸

رجب نعمتی- سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران- در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران،با بیان اینکه شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی «مدهامتان» ویژه اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد در رشته های قرائت تحقیق، قرائت تقلیدی، قرائت ترتیل، مفاهیم، معارف اهل بیت(علیهم السلام)، اذان، حفظ کل، مکبری، ‌قرائت نماز، حفظ جزء ۳۰ و استعدادیابی برگزار می شود، اظهار کرد:‌کودکان(رده سنی زیر هفت سال)، نوجوانان(رده سنی هفت تا۱۶ سال) و جوانان (رده سنی ۱۷تا۳۰سال)  می توانند در این دوره از مسابقات شرکت نمایند.

 

 

وی با بیان اینکه نام نویسی از علاقه مندان به شرکت در این دوره از جشنواره مدهامتان تا روز جمعه ششم مرداد ماه سال جاری انجام می شود، یادآورشد: نام نویسی در رشته های معارف اهل بیت(علیهم السلام)، مفاهیم و حفظ جزء۳۰ مقدور نمی باشد.

 

 

نعمتی با بیان اینکه تاکنون ۳۰۹ نفر از اعضای کانون های مساجد استان در این دوره از جشنواره ثبت نام کردند، گفت: کودکان زیر هفت سال شرکت کننده در جلسات سنتی قرآن کریم می توانند با ارسال اثر اجرای زنده و کوتاه خود در جلسه سنتی قرآن در بخش استعداد یابی شرکت نمایند.

 

 

وی با بیان اینکه تاکنون گروه سنی ۱۴تا۳۰سال بیشترین مشارکت را در جشنواره قرآنی مدهامتان داشتند، افزود:‌همچنین اعضای کانون های مساجد استان علاقه مندی بیشتری برای شرکت در رشته های معارف اهل بیت(علیهم السلام) و مفاهیم داشتند.

 

 

نعمتی یادآورشد: اعضای کانون های فرهنگی هنری شهرستان نکا شرق استان مازندران بخش اعظم شرکت کنندگان در شانزدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان را تشکیل می دهند.

 

 

سرپرست ستاد فهمای مازندران به بخش ویژه کانون شامل جلسات قرآن کریم(مساجد پایگاه قرآن)، تولیدات هنری و تلاوت نور اشاره کرد و خاطرنشان شد: افرادی که در مرحله کشوری مسابقات مدهامتان در دو دوره گذشته(چهاردهم و پانزدهم) رتبه اول تا سوم را کسب نموده اند و یا در مسابقات سازمان اوقاف و امورخیریه در دو دوره گذشته (۱۴۰۱ و ۱۴۰۰) رتبه اول تا پنجم ملی یا بین المللی را کسب کرده اند، نمی توانند در این مسابقات در همان رشته شرکت نمایند.

 

 

نعمتی با بیان اینکه هر فرد تنها در یک رشته می تواند شرکت کند و می بایست، ابتدای اثر نام و نام خانوادگی، استان، نام کانون و تاریخ بارگذاری اثر را ذکر نماید، افزود: تمامی فایل های ارسالی باید به صورت تصویری بوده و چهره فرد به طور کامل مشخص باشد. 

 

 

وی با تاکید براینکه بایدحداکثر زمان اثر ارسالی سه دقیقه و حجم اثر حداکثر۳۰ مگابایت باشد، یادآورشد: ضبط فیلم به صورت افقی، بدون حرکت، بدون تدوین و بدون استفاده از میکروفن و سیستم صوتی و فقط با صدای معمولی با وضوح و بدون صداهای اضافی پیرامون شخص باشد.

 

 

نعمتی با بیان اینکه خواهران نمی توانند در رشته های قرائت تقلیدی، اذان، مکبری و استعدادیابی شرکت نمایند، گفت: علاقه مندان به شرکت در رشته های قرائت تقلیدی، تحقیق و ترتیل باید فایل هایی ضبط شده از سوره های انفال، اسرا، ضحی، انشراح،‌طارق، عنکبوت، لقمان، فاطر، کهف و مریم با توجه به ضوابط موجود در آئین نامه شانزدهمین جشنواره مدهامتان که در سامانه بچه های مساجد به آدرس https://bachehayemasjed.ir/ بارگذاری شده ارسال نمایند.

 

 

 

 

پایان پیام/ 286